rss

NOVÁ AUTA

nová auta | auto novinky | aktuality | zprávy | informace

AutoNewsletter.cz podporuje prodej nových aut


Líbí se Vám tento článek? Podělte se o něj se svými přáteli.

Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ?

9.6.2019

První SUV od značky Škoda je na trhu dva roky. Testováno bylo nesčetněkrát. Napsáno o něm již bylo téměř vše. Měli jsme příležitost vyzkoušet TOP verzi modelu Kodiaq a to ze zcela jiného důvodu, než by se dalo čekat. Zjistili jsme, čím ještě může tenhle model být.

Manažerský vůz, velký rodinný automobil, terénní SUV, sportovní SAV, varianta kombi - tím vším může Škoda Kodiaq být a po hodinách s ním o prodlouženém víkendu, můžeme potvrdit, že jím také je. Škodovka opět trefila do černého, když vymyslela variantu většího terénního vozu, který svými vlastnostmi a rozměry má obtížné srovnání s konkurencí. Tam, kde byste od jeho zařazení ve střední třídě SUV čekali méně, je vždy více. Nad svými konkurenty vyniká snad ve všem a drze se rád popasuje i s většími soupeři značek, kde by se to nečekalo.

Výrobce postupně uvedl na trh několik stupňů výbav základního modelu Kodiaq a v první fázi tak uspokojil své zákazníky, kteří trpělivě čekali na první provedení sportovně terénního a kompaktního vozu se znakem okřídleného šípu na kapotě. V současné době ho nabízí ve stupních výbav Active, Ambition a Style od ca. 680 000 Kč do 800 000 Kč v základních výbavách s benzinovými i naftovými motory o výkonu 110 až 140 kW v manuálu i automatu, většinou jako 4x4. Kodiaq tak v těchto provedeních a za uvedených podmínek dokáže oslovit všechny potenciální zákazníky střední třídy, toužící po kompaktním a skutečném SUV.

Škodovka však dobře ví, že v této skupině zákazníků jsou i ti, kteří si rádi připlatí za něco navíc. Buď za větší komfort nebo za sportovnější provedení nebo za širší využití v terénu a nebo prostě proto, aby se odlišili.

K základním modifikacím výbav tak rychle přibyly verze LaK (Laurin a Klement), Scout a Sportline, které se stejnými agregáty, bohatší výbavou a speciálním designem začínají kolem 1 mil. Kč. Tyto verze již dokáží oslovit i zákazníky prémiových značek, kteří požadují komfort a eleganci svých vozů bez kompromisů a samozřejmě s bohatou výbavou. Volbou Škoda Kodiaq LaK, Sportline nebo Scout navíc ušetří spoustu peněz, protože se srovnatelnou výbavou by u prémiových značek vydali o několik set tisíc korun více.
Aby mohl Kodiaq myslet popasování s SUV prémiových značek vážně, musel posílit a přidat ještě něco navíc. Jako zatím poslední nápad, uvedl před půl rokem na trh variantu RS se svým nejsilnějším dieselovým dvoulitrovým motorem o výkonu 176 kW. Kodiaq RS nyní startuje se základní výbavou na 1 189 900 Kč a s výbavou srovnatelnou s téměř dvoumilionovými prémiovými SUV ho lze získat za ca. 1,4 mil. Kč. Právě tento model jsme vyzkoušeli, abychom si ověřili, zda platí, co všechno se o něm již napsalo. Při několikadenním zkoušení tohoto vozu, jsme však zjistili daleko více …

Škoda Kodiaq RS má výborně naladěný podvozek. Volbou jízdních režimů se pocit z komfortní jízdy umocňuje. Auto, na rozdíl od potenciální konkurence, není tak těžké, přestože svými rozměry a především objemem zavazadlového prostoru 725 l, by se to u něho dalo čekat. Na pochopení všech funkcí infotainmentu stačí půl hodinka. Ne, že by Kodiaq trpěl nedostatkem potřebných nebo i postradetelných funkcí, ale logistiku pojala značka v duchu svého „simply clever“. Není co dodat ani k rozmístění a množství ovládacích prvků. Nejvíce však z celé konstrukce vozu zaujme jeho prostornost. Vedle již zmíněného nadstandardního objemu kufru, kterým se nemohou pochlubit ani největší prémiová SUV, zaujme prostor u zadních sedadel, aniž by ubíral jakýkoliv prostor řidiče a spolujezdce vpředu nebo ze zavazadlového prostoru vzadu. I tohle pozitivum nebývá samozřejmostí u luxusních SUV.

Jak je vidět z pořízených obrázků, Kodiaq se nám pohodlně se svou délkou 470 cm a šířkou 188 cm vešel do standardně velké garáže 270 x 500 cm, kam sice vjedou i podobná SUV jako Audi Q5 a Q8, VW Touareg, Jaguar F-Type, Porsche Macan i Cayene, Mercedes GLC i GLE, Lexus RX, BMW X4 i X6, ale už z nich nevystoupíte nebo jen s obtížemi. Na to výrobci prémiových SUV příliš nemyslí a řešení dálkového ovládání pro zajíždění aut do garáží nebo užších parkovacích míst (remote garage pilot resp. remote parking pilot) nabízí v současné době jen BMW a to jen pro řady 5, 6 a 7, nikoliv pro široké terénní modely řady X. Audi již dříve anoncovala tuto funkci pro model A8 a pro Q8 to mělo být již na počátku tohoto roku, ale zatím se tak nestalo. I proto se dá tvrdit, že Škoda Kodiaq je svou konstrukcí a rozměry největším SUV s nejoptimálnějšími užitnými vlastnostmi, které se přesto vejde do garáží standardních rozměrů :)
Velkým pozitivem Škoda Kodiaq RS je kombinace nejsilnějšího naftového motoru škodovky, disponujícího výkonem 176 kW, s automatickou převodovkou DSG7. Síla, akcelerace z nuly na sto, ale i ze sta výše, je překvapující, stejně jako okamžitá odezva bez prodlevy při rozjezdech, na rozdíl od některých i výkonnějších pohonných jednotek konkurence.
 
Škoda Kodiaq RS v nás vzbudil nečekaný dojem, že může být smělou alternativou prémiových SUV, crossoverů i kupé SAV střední i vyšší třídy, protože řeší řadu jejich nedostatků. Protože je větší a levnější, přestože nic neztrácí na atraktivitě, výkonu a v mnohém své prémiové soupeře předčí. Zejména pro moudré našince, kteří dosud hledali ve vodách zahraničních TOP značek, by tento pohled a zkušenosti z testovacích jízd, mohl poskytnout rozumné řešení. Kodiaq navíc nebude s časem ztrácet na své hodnotě. A až značka rozšíří volitelný rozsah výbavy o více prvků (například: motory, kola, barvy), doladí některé interiérové a exteriérové detaily, postaví mild a plug-in hybrid verze nejen u modelu Kodiaq, ale i dalších svých SUV modelů Karoq a Kamiq, bude to pro zmíněnou konkurenci již velký problém. A to nejen v České republice. Konkrétně pro Škoda Kodiaq RS podle našeho názoru platí to samé, co Škoda-Auto říká o modelu Octavia, že je třídou samou o sobě a proto, jakoby neměla konkurenci a navíc byla alternativou i tam, kde by se to nečekalo.
  

Poznámka redakce: Pokud vás zajímají auto novinky, zvýhodněné cenové nabídky nových vozů, nová auta za akční ceny anebo zajímavé marketingové kampaně zaměřené na prodej nových automobilů, doporučujeme vám navštívit stránku nová auta v akci. Hledáte ověřená skladová auta s garantovanými parametry? Navštivte stránku skladové vozy ihned k dodání.

Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ? Může být Škoda Kodiaq alternativou k prémiovým SUV ?