rss

NOVÁ AUTA

nová auta | auto novinky | aktuality | zprávy | informace

AutoNewsletter.cz podporuje prodej nových aut


Líbí se Vám tento článek? Podělte se o něj se svými přáteli.

Díky sportovním technologiím podává nový Focus ST lepší výkony

2.7.2019

O dvanáct procent výkonnější a o dvanáct procent rychlejší.

Ford zveřejnil informaci o tom, že nový Ford Focus ST v pětidveřovém provedení akceleruje z klidu na 100 km/h za 5,7 s. To je o 0,8 sekundy rychleji než předchozí generace.

Zážehový motor 2.3 EcoBoost v novém Focusu ST dosahuje o 22 kW vyššího výkonu než dřívější model – 206 kW (280 k). Díky tomu se novinka pyšní pružným zrychlením, které je dokonce lepší než u předchozí generace Focusu RS.

Přeplňování dvoucestným (twin-scroll) turbodmychadlem přispívá k tomu, že točivý moment dosahuje maxima 420 Nm. To je nejlepší hodnota v segmentu. Odezvu na plyn a rychlý nástup plnicího přetlaku vylepšuje inovativní „anti-lag“ systém. Akceleraci z místa dále vylepšuje systém Launch Control a možnost řadit rychlostní stupně šestistupňové manuální převodovky bez ubrání plynu.

„Nový Focus ST nabízí mnohem víc než jen rychlost v přímém směru. Nicméně fakt, že ve sprintu na čtvrt míle udrží krok s dnes už legendárním Focusem RS, ukazuje, kam až se tým Ford Performance za čtyři roky posunul,“ řekl Leo Roeks, ředitel Ford Performance pro Evropu. „Nechali jsme se inspirovat supersportovním vozem Ford GT, pick-upem F-150 Raptor, Fordem Mustang i Fiestou ST a vyvinuli jsme Focus ST, který vám při sešlápnutí plynu dá pořádnou herdu do zad.“

Akceleraci vylepšuje možnost řadit rychlostní stupně šestistupňové manuální převodovky bez ubrání plynu, protože i to pomáhá udržet turbodmychadlo roztočené. Na přání je k dispozici indikátor řazení*, který řidiče informuje o nejvhodnějším okamžiku ke změně rychlostního stupně. Systém Launch Control pak umožňuje maximálně efektivní rozjezdy z místa.

S jízdními výkony nového Focusu ST v přímém směru plně korespondují rovněž jeho schopnosti v zatáčkách. Ford zde poprvé použil elektronicky řízený samosvorný diferenciál v kombinaci s pohonem předních kol. Je k dispozici pro vozy s motorem 2.3 EcoBoost a šestistupňovou manuální i sedmistupňovou samočinnou převodovkou. Tvoří ho soustava hydraulicky ovládaných spojek, které přenášejí až 100 procent dostupného točivého momentu na kolo s lepší trakcí. Tím se předchází protáčení odlehčeného protějšího kola, což zvyšuje agilitu vozu a výrazně omezuje nedotáčivost při akceleraci v zatáčce.

Vozy Focus ST s pětidveřovou karoserií mohou být dále vybaveny tlumiči pérování s plynule proměnným účinkem. Ty na základě údajů ze senzorů na podvozku, karoserii, řízení a brzdách každé dvě sekundy upravují tlumící účinek s ohledem na zajištění optimálního komfortu a ovladatelnosti. Systém má tři přednastavené úrovně tlumení pro jednotlivé jízdní režimy Focusu ST: jeden pro režimy Normal a Slippery/Wet (kluzký povrch), jeden pro režim Sport a konečně jeden pro režim Track (závodní okruh). V něm se odolnost vůči vertikálnímu zatížení ve srovnání s režimem Sport až zdvojnásobí.

Nový Focus ST je nabízen jako pětidveřový hatchback a kombi s motory 2.3 EcoBoost 206 kW a 2.0 EcoBlue 140 kW, ve všech případech se šestistupňovou manuální převodovkou. Na podzim 2019 nabídku rozšíří sedmistupňová samočinná převodovka, dostupná pro hatchback i kombi s motorem 2.3 EcoBoost.

Poznámka redakce: Pokud vás zajímají auto novinky, zvýhodněné cenové nabídky nových vozů, nová auta za akční ceny anebo zajímavé marketingové kampaně zaměřené na prodej nových automobilů, doporučujeme vám navštívit stránku nová auta v akci. Hledáte ověřená skladová auta s garantovanými parametry? Navštivte stránku skladové vozy ihned k dodání.

Díky sportovním technologiím podává nový Focus ST lepší výkony Díky sportovním technologiím podává nový Focus ST lepší výkony Díky sportovním technologiím podává nový Focus ST lepší výkony Díky sportovním technologiím podává nový Focus ST lepší výkony Díky sportovním technologiím podává nový Focus ST lepší výkony