rss

NOVÁ AUTA

nová auta | auto novinky | aktuality | zprávy | informace

AutoNewsletter.cz podporuje prodej nových aut


Líbí se Vám tento článek? Podělte se o něj se svými přáteli.

Audi Sport slaví 25 let modelů Audi RS

15.7.2019

Před 25 lety byl na trh uveden model Audi RS 2 Avant, jímž začala velmi úspěšná kariéra modelů Audi RS.

Modely Audi RS jsou mimořádně fascinující díky úzkému spojení se světem motoristického sportu a exkluzivitě. 

Označení „RS“ je u Audi symbolem filozofie, která usiluje o nejvyšší výkony a dokonalost. „Každý model RS vyjadřuje vášeň, s níž vyvíjíme naše supersportovní automobily,“ říká Oliver Hoffmann, generální ředitel společnosti Audi Sport GmbH. „Pro naše zákazníky jsou modely RS již 25 let spolehlivými partnery v každodenním provozu. Za jejich volantem prožívají ryzí emoce a nejvyšší možné potěšení z jízdy.“

RS 2 Avant až RS 4 Cabriolet: dynamika na základě tradice
Modely RS strhují na sebe pozornost již čtvrt století a z jejich pozoruhodné historie stojí za zmínku především následujících pět mimořádných milníků.

První kapitolu příběhu RS napsalo v roce 1994 Audi RS 2 Avant. Společnost tímto modelem založila segment dynamických supersportovních kombi. Pohon quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, který se již osvědčil v motoristickém sportu na okruzích i v rallye, umožňoval dokonalý přenos vysokého výkonu na vozovku.

Novou dimenzi výkonu do střední třídy přineslo v roce 1999 Audi RS 4 Avant na základě tehdejšího modelu S4. Již tak velmi výkonnému motoru dodali motoráři tehdejší společnosti quattro GmbH pro použití v modelu RS 4 ještě více výkonu a točivého momentu.

V roce 2005 následovala druhá generace modelu RS 4. Tato generace se vyznačovala mnoha inovacemi, z nichž mnohé měly svůj původ v motoristickém sportu. Opravdu výjimečným byl například motor V8 s nejvyšším výkonem 309 kW (420 k). Poprvé byla u něj realizována kombinace přímého vstřikování benzinu a vysokootáčkového konceptu. Technika FSI pozoruhodným způsobem prokázala svou výkonnost již v tehdejším prototypu R8, který zvítězil v Le Mans. V roce 2007 nalezl tento agregát uplatnění také v první generaci modelu Audi R8. Podvozek nabízel nejnovější generaci trvalého pohonu všech kol quattro a systém tlumičů Dynamic Ride Control, který byl poprvé použit v roce 2002 v modelu RS 6

V roce 2008 byl představen RS 6 Avant, sportovní vůz v „obleku“ nenápadného manažerského kombi. RS 6 Avant zaujal pozici na vrcholu svého segmentu díky zcela nově vyvinutému agregátu V10 s přímým vstřikováním FSI, přeplňováním dvěma turbodmychadly a mazací soustavou se suchou klikovou skříní jako v motoristickém sportu. V10 s nejvyšším výkonem 426 kW (580 k) a maximálním točivým momentem 650 N.m poskytoval impozantní hnací sílu, kterou přenášel na vozovku trvalý pohon všech kol quattro. RS 6 Avant byl do té doby nejvýkonnějším sériově vyráběným modelem Audi. 

V roce 2011 přenesl pětiválcový RS 3 Sportback filozofii RS do kompaktní třídy. V roce 2013 zpřístupnil další tržní segment model RS Q3 – jako první kompaktní SUV. Stejně jako v modelech TT RS a RS 3 byl zdrojem hnací síly pětiválec 2,5 litru, uložený napříč. 

Modely RS mají pod kapotou mimořádné agregáty, přeplňované turbodmychadlem. Skvělým příkladem je podmanivý pětiválec, který má u značky s logem čtyř kruhů dlouhou tradici. Pětiválce poháněly v 80. letech na stupně vítězů soutěžní vozy i cestovní závodní vozy a poskytovaly náskok před konkurencí sériově vyráběným modelům Audi. 

Exkluzivní je také inovativní systém řízení tlumičů Dynamic Ride Control pro modely s podélně uloženým motorem. Tato průkopnická inovace byla poprvé použita v roce 2002 v modelu RS 6. Integrovaný systém kompenzace podélného a příčného naklánění karoserie je tvořen speciální soustavou tlumičů, která působí proti pohybům karoserie bez prodlevy a bez použití elektroniky. Při změně směru jízdy a průjezdu zatáčkou se charakteristika tlumičů mění tak, aby došlo k výraznému zmenšení pohybů karoserie vozidla kolem podélné i příčné osy. 

25 let RS – výstava v komplexu Audi Forum Neckarsulm
V komplexu Audi Forum Neckarsulm byla 12. července 2019 u příležitosti jubilea otevřena výstava. Kromě známých sériově vyráběných modelů je na ní prezentováno celkem 14 opravdových rarit RS. Mezi nimi je i závodní vůz Audi TT RS z roku 2011, vyvinutý pro tovární nasazení na Nürburgringu, v sezoně 2013 vítězný závodní cestovní vůz RS 5 DTM a prototyp Audi RS 8, který nebyl uveden do výroby. Výstava kromě toho ukazuje také vůz RS 4 Limuzína, který obdržel mimořádně exkluzivní lakování, jehož autorem je brazilský pop-artový umělec Romero Britto.

Dodnes představila společnost Audi Sport GmbH, dříve quattro GmbH, celkem 25 modelů RS. V roce 2019 je bude následovat dalších šest nových produktů, z toho dva zcela nové modely RS.

Poznámka redakce: Pokud vás zajímají auto novinky, zvýhodněné cenové nabídky nových vozů, nová auta za akční ceny anebo zajímavé marketingové kampaně zaměřené na prodej nových automobilů, doporučujeme vám navštívit stránku nová auta v akci. Hledáte ověřená skladová auta s garantovanými parametry? Navštivte stránku skladové vozy ihned k dodání.

Audi Sport slaví 25 let modelů Audi RS Audi Sport slaví 25 let modelů Audi RS Audi Sport slaví 25 let modelů Audi RS Audi Sport slaví 25 let modelů Audi RS