rss

NOVÁ AUTA

nová auta | auto novinky | aktuality | zprávy | informace

AutoNewsletter.cz podporuje prodej nových aut


Líbí se Vám tento článek? Podělte se o něj se svými přáteli.

Supersportovní gran turismo: Nové Audi RS 7 Sportback

10.9.2019

Estetické a pokrokové: gran turismo ve stylu kupé.

Druhá generace modelu Audi RS 7 Sportback je ještě originálnější než dosud. Audi Sport GmbH představuje na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem poprvé pětimístný model RS 7 Sportback s výrazně rozšířenou karoserií, zvýšeným výkonem a současně vysokou hospodárností díky částečně hybridnímu systému. Nové Audi RS 7 Sportback bude v Německu a dalších evropských zemích uvedeno do prodeje v závěru roku 2019. Základní cena je 121 000 eur.

Pokrokový: vnější design
Nové Audi RS 7 Sportback vyvolá již na první pohled dojem nevšední stability. Široké podběhy kol umocňují mimořádný sportovní charakter supersportovního modelu. Nápadná šířka přitom není optickým klamem – s šířkou 1950 milimetrů v úrovni předních blatníků je vůz o 20 milimetrů na každé straně širší než Audi A7 Sportback. Nový model RS 7 Sportback sice sdílí s karoserií výchozího modelu siluetu připomínající kupé, ale společné mají pouze čtyři díly: kapotu, střechu, přední dveře a zadní výklopné víko.

Příď nového modelu RS 7 Sportback nese nízkou a širokou masku chladiče Singleframe bez barevně odlišeného rámečku. Mřížka masky chladiče se specifickou trojrozměrnou voštinovou strukturou RS je leskle černá. Výrazné otvory pro přívod vzduchu na přídi s leskle černými vertikálními aerodynamickými plochami umocňují agresivní vzhled. Spodní část přídě zřetelně zakončuje horizontální lišta.

Profil nového modelu Audi RS 7 Sportback charakterizují klenuté plochy, připomínající dobře trénované svaly, a ostré, napjaté linie. Nízko položená ramenní linie snižuje vizuální těžiště a k zádi stoupající spodní linie bočních oken vyvolává dojem dynamiky již u stojícího vozu. Specifické boční prahy RS s černými lištami vizuálně umocňují nesmírnou touhu supersportovního Sportbacku po pohybu.

Zadní partie s obloukovitým tvarem odtokové hrany a světelným pruhem, spojujícím zadní svítilny, patří mezi charakteristické rozpoznávací znaky modelu RS 7 Sportback. Při rychlosti jízdy 100 km/h se ze zadního výklopného víka vysune spoiler. Výfuková soustava RS ústí do velkoryse dimenzované oválné koncovky v barvě chromu na každé straně, uložené ve specifickém nárazníku RS se zadním difuzorem a leskle černými stylistickými prvky. Nový model RS 7 Sportback je sériově vybaven světlomety LED.

Výkony motoru V8: pohon
Motor 4.0 TFSI poskytuje v novém modelu Audi RS 7 Sportback nejvyšší výkon 441 kW (600 k) a maximální točivý moment 800 N.m, který je dostupný v širokém rozsahu otáček od 2050 do 4500 1/min. Supersportovní Sportback zvládne sprint z nuly na 100 km/h za pouhých 3,6 sekundy. Další akceleraci učiní přítrž elektronický omezovač při 250 km/h. Na přání dodávaný dynamický paket zvýší nejvyšší rychlost na 280 km/h, dynamický paket plus dokonce až na 305 km/h.

Díky částečně hybridnímu systému (MHEV) s 48V hlavní elektrickou sítí snoubí jednotka 4.0 TFSI mimořádné výkony s vysokou úrovní hospodárnosti. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče dokáže při mírném zpomalování rekuperovat kinetickou energii (výkon až 12 kW) a ukládat ji po přeměně na elektrickou energii do lithium-iontového akumulátoru. Pokud řidič uvolní pedál plynu v rozsahu rychlostí od 55 do 160 km/h, vybere řídicí jednotka poháněcí soustavy jednu ze dvou možností: V závislosti na jízdní situaci a nastavení systému Audi drive select získává model RS 7 Sportback zpět kinetickou energii, nebo jede po dobu až 40 sekund setrvačností s vypnutým motorem. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče při sešlápnutí pedálu plynu motor znovu spustí. Technologie MHEV umožňuje aktivovat systém start-stop již od 22 km/h. V každodenním provozu je díky tomu možné snížit spotřebu paliva až o 0,8 litru na 100 kilometrů.

Čtyřlitrový motor vytváří sportovně výrazný zvuk vidlicového osmiválce. Řidič si může intenzitu zvukového projevu motoru nastavit v systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select.

Sériově dodávaná osmistupňová převodovka tiptronic s optimalizovanými dobami řazení a novou funkcí Launch Control předává hnací sílu motoru 4.0 TFSI trvalému pohonu všech kol quattro. Točivý moment je rozdělován mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60 prostřednictvím výhradně mechanického mezinápravového diferenciálu.

Agilita sériově: podvozek
Podélné a příčné síly, působící na přední a zadní nápravu, jsou u nového modelu RS 7 Sportback odděleně zachycovány pětiprvkovým zavěšením. Většina ramen je stejně jako pomocné rámy náprav vyrobena z hliníkové slitiny. Rozchod kol je 1668 milimetrů vpředu a 1650 milimetrů vzadu.

Sériově dodávané adaptivní vzduchové odpružení adaptive air suspension RS s elektronicky řízenými tlumiči se vyznačuje specifickou charakteristikou RS a díky novému modulu vzduchových pružin s tuhostí, zvýšenou o 50 procent, umožňuje novému modelu RS 7 Sportback poprvé dosažení nejvyšší rychlosti až 305 km/h.

Řidič může měnit charakter svého vozu RS 7 Sportback prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Na výběr má šest jízdních režimů: comfort, auto, dynamic, efficiency a individuálně konfigurovatelné specifické režimy RS1 a RS2, které lze aktivovat přímo tlačítkem „RS-MODE“ na volantu. Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select ovlivňuje mimo jiné řízení motoru a převodovky, posilovače řízení, podvozku, dynamického řízení všech kol, sportovního diferenciálu quattro, zvuku motoru i činnost automatické klimatizace. V režimu RS2 může řidič přepnout stisknutím tlačítka do sportovního módu také elektronicky řízený stabilizační systém ESC.

Sportovní a zaměřený na budoucnost: interiér
Minimalismus a sportovní detaily patří mezi ústřední motivy vnitřního designu nového modelu Audi RS 7 Sportback. Podobně jako u vnějšího designu kombinuje designérský styl svalnatě napnuté plochy s jasnými konturami. Řidič a spolujezdec vpředu si užívají velkorysého prostoru, který plynule přechází do futuristických uživatelských ploch. Horní displej systému MMI touch response je téměř neznatelně začleněn do okolních černých ploch. Ukazatel „RS Monitor“ poskytuje řidiči na přání přehled o provozních teplotách komponentů poháněcího ústrojí, maximálních hodnotách zrychlení, tlaku v pneumatikách a jejich teplotě. Speciální ukazatele RS na digitálním panelu sdružených přístrojů Audi virtual cockpit informují o tlaku v pneumatikách, točivém momentu, výkonu, teplotě motorového oleje, plnicím tlaku, naměřených časech na závodním okruhu a naměřených hodnotách podélného i příčného zrychlení. Při dosažení nejvyšších otáček je řidič vizuálně vyzván k zařazení vyššího převodového stupně. Na přání dodávaný průhledový displej RS nabízí rovněž několik grafických zobrazení ve specifickém stylu RS.

Sportovní sedadla RS, čalouněná kombinací černá perleťová kůže Nappa/Alcantara, mají v sériové výbavě reliéfní logo RS a kosočtvercové prošívání. Ještě sportovnější alternativou jsou na přání dodávaná sportovní sedadla RS čalouněná perforovanou kůží Valcona s prošíváním ve voštinovém vzoru a reliéfním logem RS. Jejich perforování umožňuje poprvé také odvětrávání. Paket završují bezpečnostní pásy s barevným lemováním a podlahové rohože RS. Další možnosti individualizace interiéru nabízejí na přání dodávaná ozdobná obložení z přírodního šedohnědého dřeva nebo matného hliníku.

Cena pro český trh ještě nebyla stanovena.

Poznámka redakce: Pokud vás zajímají auto novinky, zvýhodněné cenové nabídky nových vozů, nová auta za akční ceny anebo zajímavé marketingové kampaně zaměřené na prodej nových automobilů, doporučujeme vám navštívit stránku nová auta v akci. Hledáte ověřená skladová auta s garantovanými parametry? Navštivte stránku skladové vozy ihned k dodání.

Supersportovní gran turismo: Nové Audi RS 7 Sportback Supersportovní gran turismo: Nové Audi RS 7 Sportback