rss

NOVÁ AUTA

nová auta | auto novinky | aktuality | zprávy | informace

AutoNewsletter.cz podporuje prodej nových aut


Líbí se Vám tento článek? Podělte se o něj se svými přáteli.

Supersportovní kombi: Nové Audi RS 4 Avant

2.10.2019

Společnost Audi Sport GmbH v mnoha detailech vylepšila model RS 4 Avant, jehož aktuální generace byla představena v září 2017.

Sportovní ambice úspěšného modelu s legendárními předchůdci umocňuje nejen nově navržená čelní partie, ale také sportovní interiér s novým systémem ovládání MMI touch. Výkonný motor V6 Biturbo poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k) a maximální točivý moment 600 N.m v širokém rozsahu otáček od 1900 do 5000 min-1. RS 4 Avant oslaví svůj debut během finálového podniku DTM na Hockenheimringu, který se koná ve dnech od 4. do 6. října 2019. Prodej v České republice bude zahájen v závěrečném čtvrtletí letošního roku, cena ještě nebyla stanovena.

Svalnatý: vnější design

Čelní partie nového modelu RS 4 Avant byla zcela nově navržena. RS 4 Avant se přitom výrazně odlišuje od modelu A4 Avant. Maska chladiče Singleframe je širší a nižší v porovnání s výchozím modelem. Nová maska chladiče s voštinovou mřížkou a logem RS 4 je začleněna přímo do nárazníku s velkými krajními otvory pro přívod vzduchu a vertikálními aerodynamickými prvky.

Nově tvarovány jsou také přední světlomety LED modelu RS 4 Avant. Na přání dodávané světlomety Matrix LED s tmavými vnitřními plochami završují novou tvář supersportovního Avantu a odlišují jej od ostatních členů rodiny A4.

Specifický střešní spoiler RS, zadní difuzor a chromované oválné koncovky výfukové soustavy RS tvoří výraznou záď. Na přání dodávaná sportovní výfuková soustava RS s černými koncovkami zajistí mimořádně sportovní zvukový doprovod. Řidič si může prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select sám nastavit, zda má být zvuk sportovní, nebo decentní.

Maximální hnací síla: pohon

Audi Sport GmbH navazuje s jednotkou 2.9 TFSI V6 Biturbo na legendární vidlicový šestiválec 2,7 litru prvního modelu RS 4 Avant z roku 1999. Nový RS 4 Avant nabízí 331 kW (450 k) – to představuje specifický výkon 155,5 k na litr. RS 4 Avant díky tomu zrychlí z nuly na 100 km/h za pouhých 4,1 sekundy.

Vysokovýkonný motor V6 přesvědčí nejen ohromujícími výkony, ale také vysokou hospodárností. V novém jízdním cyklu WLTP se spokojí s 9,2 litru paliva na 100 kilometrů.

Rozhodujícím faktorem je nový spalovací proces s označením „B cyklus“, používaný u motorů Audi TFSI. Inženýři Audi jej koncipovali speciálně pro oblast částečného zatížení, která je v běžném provozu využívána zdaleka nejčastěji. Při vyšším zatížení a ve vyšších otáčkách jsou sací ventily s dvoustupňově variabilním zdvihem díky systému Audi valvelift system (AVS) uzavírány později a doba otevření se prodlužuje na 200 stupňů otočení klikového hřídele. Zdvih ventilů se současně zvětší z 6,0 na 10 milimetrů.

Hnací síla motoru2.9 TFSI je předávána sportovně nastavenou osmistupňovou převodovkou tiptronic trvalému pohonu všech kol quattro.

Sportovně nastavený: podvozek

Konstrukce náprav s pětiprvkovým zavěšením předních i zadních kol umožňuje optimální přenos podélných a příčných sil. Sériově dodávaný sportovní podvozek RS snižuje světlou výšku modelu Audi RS 4 Avant o sedm milimetrů v porovnání s výchozím modelem S4.

Řidič si může individuálně přizpůsobovat své osobní zážitky z jízdy prostřednictvím sériově dodávaného systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Na výběr je pět jízdních režimů: comfort, auto, dynamic a individuálně konfigurovatelné specifické režimy RS1 a RS2.

Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select mimo jiné ovlivňuje řízení motoru a převodovky, posilovač řízení, podvozek, dynamické řízení, sportovní diferenciál quattro, zvuk motoru a charakteristiku automatické klimatizace. Řidičem konfigurovatelný režim RS2 umožňuje rychlou změnu nastavení elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC stisknutím tlačítka.

Nový model RS 4 Avant v sériově podobě vyjíždí z bran montážního závodu na kovaných 19“ kolech z lehké slitiny s pneumatikami rozměru 265/35. Suverénní zpomalování zajišťuje výkonná brzdová soustava RS s odvrtávanými brzdovými kotouči o průměru 375 milimetrů na přední nápravě a 330 milimetrů na zadní nápravě.

Síťově propojená přístrojová deska: interiér

Interiér modelu Audi RS 4 Avant je černý. Volant, páka voliče a kolenní opěrky jsou obšité Alcantarou s červeným kontrastním prošíváním. Novým výjimečným prvkem stylistického paketu RS v červené barvě jsou ozdobné plochy na opěradlech v dokonale sladěném barevném odstínu.

Ústředním prvkem nového ovládacího systému je 10,1“ displej MMI touch, který je uprostřed přístrojové desky mírně natočen k řidiči. Dotykový displej zobrazuje na uvítanou grafickou animaci modelu RS 4 Avant ve vysokém rozlišení. Displej MMI touch s akustickou zpětnou vazbou přebírá funkce dosavadního otočného tlačítka na konzole středového tunelu.

Přehledná struktura menu nového ovládacího systému odpovídá očekáváním uživatelů a zaručuje snadné ovládání. Hlasové ovládání navíc rozumí mnoha formulacím z hovorového jazyka – a rychle na tyto povely reaguje. Navigační systém v novém modelu RS 4 Avant je ještě všestrannější a uživatelsky přívětivější. Audi connect a Audi connect plus nabízejí mnoho internetových služeb, a to včetně služeb Car-to-X, které využívají kolektivní inteligenci flotily vozidel Audi.

Řidič může novým tlačítkem „RS-MODE“ ovládat dva režimy RS1 a RS2 systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select.

Mnohostranná: výbava

RS 4 Avant je stejně prakticky využitelný jako výchozí model A4 Avant. Zavazadlový prostor má objem 495 litrů, který se po sklopení opěradel zadních sedadel a při využití celé výšky interiéru až po strop zvětší na 1495 litrů. Víko i kryt zavazadlového prostoru mají elektrický pohon již v sériové výbavě. Na přání je k dispozici senzorem ovládané otvírání a zavírání víka zavazadlového prostoru, jakož i tažné zařízení s elektrickým odjišťováním na povel tlačítka.

Všestranné vlastnosti supersportovního Avantu umocňuje více než 30 asistenčních systémů. Jednotlivé systémy jsou rozděleny do dvou paketů „Tour“ a „City“. Sortiment zahrnuje adaptivního asistenta řízení včetně funkce Stop & Go pro automatické udržování bezpečné vzdálenosti, asistenta pro průjezd křižovatkou, asistenta pro změnu jízdního pruhu nebo upozorňování na obrubník.

Poznámka redakce: Pokud vás zajímají auto novinky, zvýhodněné cenové nabídky nových vozů, nová auta za akční ceny anebo zajímavé marketingové kampaně zaměřené na prodej nových automobilů, doporučujeme vám navštívit stránku nová auta v akci. Hledáte ověřená skladová auta s garantovanými parametry? Navštivte stránku skladové vozy ihned k dodání.

Supersportovní kombi: Nové Audi RS 4 Avant Supersportovní kombi: Nové Audi RS 4 Avant Supersportovní kombi: Nové Audi RS 4 Avant Supersportovní kombi: Nové Audi RS 4 Avant