rss

NOVÁ AUTA

nová auta | auto novinky | aktuality | zprávy | informace

AutoNewsletter.cz podporuje prodej nových aut


Líbí se Vám tento článek? Podělte se o něj se svými přáteli.

SUV ve stylu kupé z rodiny e-tron: Audi e-tron Sportback

20.11.2019

„Budoucnost je elektrická“. Audi proto důsledně realizuje svou strategii a představuje druhý model v rámci řady e-tron.

Audi e-tron Sportback je dynamické SUV s geny kupé o výkonu až 300 kW, které ujede na jedno nabití akumulátorů až 446 km.

Elegantní, efektivní, expresivní: vnější design

Audi e-tron Sportback přebírá designérský styl značky s osmiúhelníkovou maskou chladiče Singleframe, výraznými konturami nad koly a prostorově tvarovanou zádí. Detaily signalizují, že je toto SUV a kupé v jedné osobě poháněno výhradně elektricky. Ve spodní části světlometů Matrix LED vytvářejí čtyři horizontální segmenty pro modely e-tron typický design světel pro denní svícení. Zadní svítilny LED jsou vzájemně propojeny světelným pásem.

Klienti mají pro výhradně elektricky poháněné SUV s prvky kupé na výběr 13 laků karoserie, včetně nového a pro model e-tron Sportback exkluzivního metalického odstínu modrá Plasma.

Sportovní geny modelu Audi e-tron Sportback vystupují v mimořádné míře do popředí ve verzi S line, která je standardně vybavena 20“ koly a sportovním vzduchovým odpružením. Ještě výrazněji tvarovaný nárazník je na okrajích doplněn expresivnějšími otvory, jimiž je proudící vzduch cíleně veden do podběhů

Světová inovace ve velkosériové výrobě: digitální světlomety Matrix LED

Audi představuje světovou novinku ve velkosériové výrobě, digitální světlomety Matrix LED jako nejvyšší stupeň výbavy v oblasti osvětlení. Světlo, rozložené na miniaturní pixely, osvětluje vozovku ve vysokém rozlišení. Příslušná technologie se označuje zkratkou DMD (Digital Micromirror Device – digitální zařízení s mikrozrcadly) a nalézá již uplatnění v mnoha videoprojektorech.

Sportovní hospodárnost: elektromotory, elektrický pohon všech kol, podvozek

Audi e-tron Sportback 55 quattro uchvátí řidiče kombinací hospodárnosti, sportovních výkonů a nečekaného ticha. Každá náprava je vybavena jedním asynchronním elektromotorem, jehož napájení střídavým proudem zajišťuje výkonová elektronika. Oba elektromotory s výkonem 265 kW a točivým momentem 561 N.m umožňují SUV ve stylu kupé intenzivní akceleraci při rozjezdu z klidu – s nulovými lokálními emisemi a téměř nehlučně. Audi e-tron Sportback 55 quattro zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,6 sekundy a dosahuje elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 200 km/h. Pokud řidič přejde z provozního režimu D na S a sešlápne pedál plynu až na podlahu, aktivuje režim Boost. V něm poskytuje systém pohonu výkon 300 kW a točivý moment 664 N.m po dobu osmi sekund. SUV s geny kupé absolvuje pak sprint z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.

Akumulátorový systém modelu Audi e-tron Sportback 55 quattro má celkovou kapacitu 95 kWh elektrické energie a pracuje s nominálním napětím 396 V.

Klíčovým faktorem pro sportovní charakter a vynikající dynamiku v příčném směru je nízká poloha komponentů pohonu. Těžiště je díky tomu umístěno mnohem níž než u konvenčních SUV. Sériově dodávané pneumatiky rozměru 255/55 R 19 se vyznačují mimořádně nízkým valivým odporem. Od poloviny roku 2020 budou klienti moci na přání objednávat kola s průměrem ráfku až 22 palců, tedy o palec větší než u modelu e-tron.

Prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select – standardní výbavy modelu Audi e-tron Sportback – může řidič ovlivňovat činnost různých komponentů pohonu a podvozku v sedmi režimech. Z toho vyplývá velký rozsah nastavení od vynikajícího komfortu odpružení až po sportovní ovladatelnost s mimořádnou stabilitou.

Výkon 230 kW: Audi e-tron Sportback 50 quattro

V době uvedení na trh bude Audi nabízet ještě jednu verzi výhradně elektricky poháněného SUV ve stylu kupé. Audi e-tron Sportback 50 quattro poskytuje výkon 230 kW a točivý moment 540 N.m. Sada akumulátorů postrádá horní vrstvu a jejích 27 modulů je sestaveno vždy z dvanácti prismatických článků. Systém, který je o cca 120 kilogramů lehčí než sada akumulátorů modelu e-tron Sportback 55 quattro, má celkovou kapacitu 71 kWh elektrické energie. Crossover z SUV a kupé ujede se zcela nabitými akumulátory až 347 kilometrů. Audi e-tron Sportback 50 quattro zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 190 km/h.

Pokračování v jízdě po pouhých 30 minutách: nabídka nabíjení

Na dlouhých trasách může být model Audi e-tron Sportback 55 quattro nabíjen na rychlonabíjecích stanicích stejnosměrným proudem a výkonem až 150 kW. Za necelou půlhodinu se tím akumulátory doplní na 80 procent kapacity, což postačuje pro další etapu dálkové jízdy. Audi e-tron Sportback 50 quattro umožňuje nabíjení výkonem až 120 kW a identického stavu nabití dosáhne za stejnou dobu.

Ke spuštění nabíjecího procesu, lhostejno, zda se stejnosměrným, nebo střídavým proudem, s výkonem 11 nebo 150 kW, postačuje jedna jediná karta. S funkcí Plug & Charge, která bude následovat v roce 2020, bude nabíjení ještě komfortnější. Vozidlo se samo autorizuje u nabíjecí přípojky a spustí nabíjení.

Tvar a funkce v dokonalém souznění: interiér

Audi e-tron Sportback s rozvorem 2928 milimetrů nabízí velkorysý prostor pěti osobám včetně jejich zavazadel. Objem zavazadlového prostoru je 615 litrů, včetně 60 litrů ve velké odkládací schránce pod přední kapotou, v níž je uložena sada nářadí a nabíjecí kabel. Sklopením opěradel zadních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru na 1655 litrů. Zadní výklopné víko se otvírá a zavírá elektricky, na přání na povel specifického pohybu nohy pod zadním nárazníkem.

Interiér modelu Audi e-tron Sportback je elegantním salonkem, v němž vytváří design a technika jeden spojitý celek. Z velkého oblouku, který se pne nad přístrojovou deskou od dveří ke dveřím, harmonickým způsobem „vyrůstá“ kryt digitálního panelu přístrojů Audi virtual cockpit. Jeho štíhlý displej vizuálně vyčnívá volně do prostoru.

Snadno srozumitelný: koncept ovládání

Model Audi e-tron Sportback je sériově vybaven také digitálním panelem přístrojů Audi virtual cockpit. Jeho displej s úhlopříčkou 12,3 palce vyniká velmi vysokým rozlišením 1920 x 720 pixelů. Řidič má na výběr dva režimy zobrazování, ovládané tlačítkem View na volantu. Na přání je k dispozici verze „plus“ s třetím režimem zobrazování, u něhož je středem pozornosti ukazatel výkonu.

Síťové propojení na vrcholné úrovni: navigační systém a Audi connect

V Německu je model Audi e-tron Sportback sériově vybaven multimediálním systémem MMI Navigation plus a přijímačem digitálního rozhlasového vysílání DAB+. Vrcholný informační a zábavní systém podporuje standard rychlého přenosu dat LTE advanced a zahrnuje hotspot WLAN pro přenosná koncová zařízení cestujících. Navigační funkce předkládá inteligentní návrhy cílů na základě v minulosti projížděných tras. Výpočet trasy přitom probíhá v systému vozidla i na internetových serverech poskytovatele mapových podkladů a navigačních služeb HERE, které zohledňují dopravní situaci v celém regionu.

Navigační funkci ideálně doplňuje široká nabídka služeb Audi connect Navigation & Infotainment. Mezi nejdůležitější služby patří dopravní zpravodajství online, navigace s Google Earth, plánovač tras e-tron, hybridní rádio a služby Car-to-X. Mezi nejnovější služby patří On-Street Parking, která pomáhá vyhledat parkovací místo na ulicích, a informace o semaforech.

Další součástí paketu je cloudová hlasová služba Amazon Alexa, která je zcela integrována do ovládacího systému MMI modelu Audi e-tron Sportback. Prostřednictvím služby Alexa může řidič mimo jiné zadávat objednávky a informovat se o mnoha aktuálních událostech. Řidič má jejím prostřednictvím přístup k více než 80 000 dovednostem Alexa.

Bezpečně ve městě i na dlouhých trasách: asistenční systémy

Bezpečnostní systémy Audi pre sense basic a Audi pre sense front jsou součástí sériové výbavy. Speciálně pro městský provoz dodává Audi paket asistenčních systémů City, který zahrnuje asistenta pro průjezd křižovatkou, asistenta pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání, asistenta pro změnu jízdního pruhu a upozorňování na nebezpečí při vystupování. Kombinací systémů Audi pre sense front, rear a side vzniká systém Audi pre sense 360°, který rozpoznává riziko nehody a cíleně aktivuje ochranná opatření, od maximálního brzdění až po přitáhnutí bezpečnostních pásů.

Mezi nejvýznamnější položky v paketu asistenčních systémů Tour patří adaptivní asistent řízení, který usnadňuje řízení v podélném i příčném směru, a asistent pro hospodárnou jízdu, který signalizuje řidiči, kdy je smysluplné dát nohu z pedálu plynu – k tomu využívá data senzorů vozidla, navigačního systému a služeb Car-to-X. Asistent pro hospodárnou jízdu ve spolupráci s adaptivním asistentem řízení a rozpoznáváním dopravních značek dokáže SUV s geny kupé také předvídavě zpomalovat a zrychlovat. Paket Tour je završen asistentem pro odbočování, asistentem pro vyhýbací manévry a asistentem pro stav nouze.

U příležitosti uvedení na trh: speciální edice „edition one“

Audi e-tron Sportback vstoupí na evropský trh na jaře 2020. V České republice bude e-tron Sportback k dispozici ve dvou výkonových verzích, v obou případech bude standardně prodlouženná záruka na 4 roky / 120 000 kilometrů. Cena pro český trh ještě nebyla stanovena.  V době uvedení nového modelu na trh bude Audi nabízet limitovanou edici „edition one“ s karoserií v odstínu modrá Plasma.

Poznámka redakce: Pokud vás zajímají auto novinky, zvýhodněné cenové nabídky nových vozů, nová auta za akční ceny anebo zajímavé marketingové kampaně zaměřené na prodej nových automobilů, doporučujeme vám navštívit stránku nová auta v akci. Hledáte ověřená skladová auta s garantovanými parametry? Navštivte stránku skladové vozy ihned k dodání.

SUV ve stylu kupé z rodiny e-tron: Audi e-tron Sportback SUV ve stylu kupé z rodiny e-tron: Audi e-tron Sportback SUV ve stylu kupé z rodiny e-tron: Audi e-tron Sportback SUV ve stylu kupé z rodiny e-tron: Audi e-tron Sportback SUV ve stylu kupé z rodiny e-tron: Audi e-tron Sportback