Před více než 10 lety se Peugeot u první generace modelu Peugeot 208 odvážil revolučně změnit jednu ze základních součástí vozu, která se v historii automobilů vyvíjela nejméně: místo řidiče. Systém i-Cockpit, kterého se od té doby vyrobilo téměř 10 milionů kusů a postupně se rozšířil na celou modelovou řadu, prokázal, jak dokonale slouží ve prospěch emocí, bezpečnosti a pohodlí řidiče a posádky, což jsou dnes charakteristické vlastnosti vozů Peugeot.
Zrodil se koncept i-Cockpit se třemi základními prvky, které se od té doby nezměnily:
Systém i-Cockpit, který je dnes charakteristickým prvkem modelové řady Peugeot a je přítomen ve všech vozech, je také příběhem úspěchu. Tento příběh začal v roce 2010, kdy byl na ženevském autosalonu představen koncepční vůz Peugeot SR1, elegantní kupé-kabriolet. Ten odhalil některé z nápadů, jimiž se značka zabývala. Mezi ně patří revoluční pozice řidiče měnící tradiční pravidla designu a ergonomie.
V té době se týmy Peugeot snažily vyvinout sedadlo řidiče tak, aby poskytovalo více emocí na palubě, lepší ergonomii a větší bezpečnost. Skupina designérů a inženýrů se pustila do práce a objevil se nápad zmenšit volant. Do té doby se ve všech vozech značky Peugeot používal volant většího průměru s tradičním čtením informací na přístrojové desce skrz volant. Idea nového způsobu získávání informací vycházela z teze, že ideální poloha pro čtení je ve výšce očí. Tato nová poloha v kombinaci s menším volantem vytvořila zcela nový vyvýšený přístrojový panel. Byl přidán dotykový displej, který výrazně zjednodušil veškeré ovládání a začal využívat konektivitu. To byl začátek dotykových displejů ve vozech Peugeot.
V roce 2012 Peugeot 208 vyvolal i-Cockpitem rozruch
První generace vozu Peugeot 208 způsobila systémem i-Cockpit, jež byl součástí sériové výbavy, rozruch. Velmi rychle se prosadil jako inovace, která změnila zážitek řidiče:
Neustálý vývoj, lepší přizpůsobení potřebám zákazníků
Peugeot i-Cockpit se od svého vzniku neustále vyvíjí a modernizuje. V roce 2016 se u druhé generace vozů Peugeot 3008 a Peugeot 5008 představila verze s digitálním přístrojovým panelem s uhlopříčkou 12,3, který lze plně konfigurovat a přizpůsobovat, zatímco pod centrální dotykovým displejem byly umístěny přepínače (toggle switches), které ještě více usnadnily přístup k základním funkcím. V roce 2019 se u druhé generace modelu Peugeot 208 poprvé objevil digitální 3D přístrojový panel.
U nových modelů Peugeot 308 (2021) a 408 (2022) postoupil Peugeot i-Cockpit ještě o krok dál. Získal nový systém infotainmentu i-Connect, nový kompaktní volant schopný rozpoznat přítomnost rukou řidiče při používání asistenčních systémů řízení a dotykové ovladače i-toggles, které lze nakonfigurovat pro nastavení klimatizace, telefonního kontaktu, rozhlasové stanice a spouštění aplikací, přičemž všechny tyto funkce si může uživatel sám nastavit podle svého uvážení.
Vývoj kabiny Peugeot i-Cockpit nekončí
Příběh systému Peugeot i-Cockpit má pokračování: „I-Cockpit musí zůstat vždy intuitivní, dynamický a ikonický: to je jeden z našich cílů. Peugeot byl v této oblasti průkopníkem, takže je na nás, abychom i nadále udávali směr v oblasti inovací a vynalézavosti, abychom zůstali o krok napřed a zůstali ikonou. Musíme se neustále snažit přicházet s novinkami, abychom i nadále překvapovali a zůstali na špičkové úrovni. Jedno je jisté, i-Cockpit má před sebou budoucnost!“ prohlásil Bertrand Rapatel, šéfdesignér interiéru vozů Peugeot.
Koncept Inception, který byl představen na veletrhu CES v Las Vegas na začátku letošního roku, ukazuje budoucnost i-Cockpitu, s novým revolučním řídicím systémem Hypersquare, ovládaným novými pohyby rukou. Přizpůsobuje se tak nové generaci, pro kterou jsou tablety, dotykové displeje a další moderní zařízení dnešní doby neodmyslitelnou součástí každodenního života.
Poznámka redakce: Pokud vás zajímají auto novinky, zvýhodněné cenové nabídky nových vozů, nová auta za akční ceny anebo zajímavé marketingové kampaně zaměřené na prodej nových automobilů, doporučujeme vám navštívit stránku nová auta v akci. Hledáte ověřená skladová auta s garantovanými parametry? Navštivte stránku skladové vozy ihned k dodání.
15.3.2023
Již za několik měsíců oslaví premiéru osmá generace BMW řady 5 Sedan. Nový model bude dynamičtější a komfortnější než kdy dříve, ale současně zaujme také novou interpretací své charakteristické sportovní elegance, BMW Operačním systémem 8.5 s BMW Prohnutým displejem, inovativními digitálními službami a poprvé také čistě elektrickým pohonem připraveným pro model BMW i5.
16.3.2023
Téměř sériově vyráběné Audi Q6 e-tron je jen začátkem největší modelové ofenzívy v historii značky se čtyřmi kruhy. Audi představí do roku 2025 více než 20 nových modelů, z nichž více než deset bude elektrických. Budoucí modelová řada Q6 e-tron představuje slavnostní otevření elektromobility v hlavním sídle v Ingolstadtu. Vlastní závod na montáž baterií je základem závazku Audi v oblasti elektrické mobility.